ALPINE CLUB TRIPOLIS

ΑΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΧΕΛΜΟΣ ΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ  2355 m. ΚΥΡΙΑΚΗ 19 / 12 / 2010

Το Alpine Club Tripolis  πραγματοποίησε  την καθιερωμένη  ανάβαση στο Χελμό.  Ο καιρός ήταν αυτό που μας προβλημάτισε την προηγούμενη ήμερα, αφού έβρεχε συνέχεια και είχε χαμηλή νέφωση.

Έτσι φτάσαμε στο χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων  σχετικά αργά περίπου στις 9 το πρωί.  Οι πληροφορίες στο ιντερνέτ  έλεγαν ότι ο καιρός θα βελτιωθεί κατά την διάρκεια της ημέρας. Ξεκινήσαμε την ανάβαση αμέσως χωρίς ιδιαίτερες καθυστερήσεις .

Οι πίστες του χιονοδρομικού ήταν εκτός λειτουργίας λογω έλλειψης χιονιού . Αυτό βοήθησε να κάνουμε μια καλή ανάβαση χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Κατά την ανάβαση μας, συναντήσαμε τον Σ.Α.Ο.Ο. Τρίπολης μαζί με τον Ε.Ο.Σ Σπάρτης,  είχαν κάνει την κορυφή Νεραϊδοραχη  2341 m. από τις πίστες και επέστρεφαν.

Χαιρετηθήκαμε και συνεχίσαμε προς το τηλεσκόπιο Αρίσταρχος . Κάναμε μια δεκάλεπτη στάση και συνεχίσαμε προς την Ψηλή Κορυφή 2355 m.  Ο  καιρός κλείνει και συνεχίζουμε στα τύφλα. Η εμπειρία μας όμως μαζί με το GPS μας οδηγεί στη κορυφή.  Ώρες πορείας για την κορυφή 2:50 min.  Ξεκινώ  τις συνομιλίες με τον ασύρματο  χωρίς να στήσω Κεραίες  γιατί η κορυφή έχει διαγράφει ατο  το SOTA.   Έτσι μόνο με το YEASU VX -5R και με την δική του κεραία  κάνω 4 επαφές με τoυς : SW1MGG από Κόρινθο ,SW1MQ J από Κερατσίνι , SV1JSN από την Νέα Σμύρνη  και  ο  Σταύρος SV3CNX από το Αργος .   Ανταλλάσουμε  ευχές  και αναχωρούμε  απο την κορυφή .  Η  κατάβαση  γίνεται χαλαρά.  Συνολικά κάναμε 6 ώρες.

Η περιήγηση δεν σταμάτησε εκεί, αλλά συνεχίστηκε στις καφετερίες στα Καλάβρυτα.

ΖΗΡΕΙΑ 2374 m. SV/PL - 005. ΚΥΡΙΑΚΗ 28 / 11 / 2010. SUMMITS ON THE AIR - SOTA

Μας δόθηκε η ευκαιρία  να πάμε στην Ζήρεια,  έχουν περάσει 2 χρόνια σχεδόν από την τελευταία  φορά . Γνώριμο βουνό για μας, αφού έχουμε κάνει πολλές αναβάσεις. Θυσιάσαμε μια μέρα από το κυνήγι αλλά η ορειβασία είναι απ τα αγαπημένα μου χόμπι.

Ξεκινήσαμε από την Τρίπολη στις 7 το πρωί  χαλαρά χωρίς να βιαζόμαστε. Φτάσαμε στο οροπέδιο της Ζήρειας οπού αφήσαμε το αμάξι στις στάνες κοντά στο καταφύγιο της Κορίνθου.

Είδαμε για πρώτη φορά να υπάρχουν ελευθέρα μοσχάρια στο βουνό κάτι που δεν υπήρχε πριν .

Η ανάβαση ήταν εύκολη χωρίς κάποια προβλήματα. Φτάσαμε στην κορυφή σε 1 και 50  λεπτά. Αρκετά καλά θα έλεγα χωρίς να τρέξουμε το βουνό. Το μόνο πρόβλημα  ήταν ο αέρας που φυσούσε  γύρω στα 6 Μποφώρ. Και με ριπές αέρα κοντά στα 9 Μποφώρ. Είχαμε πρόβλημα στο να στερεώσουμε την κεραία για να κάνουμε τις επικοινωνίες SOTA.

Καταλυτική ήταν η βοήθεια του Γιάννη για να πραγματοποιηθεί το Summit On The Air.   Όλα έπρεπε να γίνουν στα γρήγορα και έτσι έγινε .

Η πρώτη επαφή έγινε με τον SV3BEF από τον Πύργο, αμέσως μετά  ακολουθησε  ο  SV1CQR από το Αγρίνιο  και βέβαια η έκπληξη ο  SW2HJV/4 από την πόλη της Λάρισας.  O SW1HKM από το Αγρίνιο, ο Γιώργος   SW1JCO/P που και αυτός ασχολείται με το SOTA ήταν στην κορυφή   SV/AT – 029 στο όρος Πατέρας 1108 m. Όλοι ακουστήκαν δυνατά και καθαρά. Μαζέψαμε  τον εξοπλισμό στα γρήγορα και αποχωρήσαμε από την κορυφή . Συνολικά κάναμε 4 ώρες και 20 λεπτά.

ΜΑΙΝΑΛΟ ΟΣΤΡΑΚΙΝΑ 1981 m. SV/PL - 021. ΚΥΡΙΑΚΗ 10 / 10 / 2010. SUMMITS ON THE AIR - SOTA

Ο  καιρός φθινοπωρινός και μας έλκει να πάμε σε βουνά για αναβάσεις Τι πιο όμορφο από μια Οστρακίνα. Η ανάβαση από το οροπέδιο ως την κορυφή είναι  περίπου 1 ώρα, με κανονικό ρυθμό βαδίσματος.

Ξεκινήσαμε πρωί Κυριακής με καλό καιρό . Το Μαίναλο περικυκλωμένο από κυνηγούς, ορειβάτες και πεζοπόρους,  ο καθένας εξασκεί  το χόμπι του. Το βουνό είναι για όλους μια ευχάριστη ενασχόληση. Με καλή παρέα δεν καταλαβαίνεις πότε φτάνεις στην κορυφή της Οστρακίνας. Στην κορφη πια δεν υπάρχει ούτε το βιβλίο αλλά ούτε και η σιδερένια σημαία μόνο το κοντάρι έχει μείνει μαζί με το προσκυνητάρι. Το κοντάρι της σημαίας  ήταν αρκετά χρήσιμο αφού μου δίνει την επέκταση για την κεραία μου. Έτσι έχω περίπου 4 μέτρα ιστό παρά πολύ καλά θα έλεγα , δένω την κεραία και είμαι έτοιμος για SOTA.

Ξεκινώ   CQ ..CQ . και αμέσως πριν προλάβω να τελειώσω είχα πάρει κιόλας απάντηση. 7 qso με πολύ κουβεντούλα ενδιάμεσα. Μίλησα με τον SV1FKL από Πειραιά, τον SV8EP από  Κεφαλονιά, SV1FJN, SV1AIQ, SW1JRR, SV1DAK από Αθήνα και τον SW8MQB από την Αίγινα.

Ο καιρός έχει χαλάσει και το σύννεφο μας έκλεισε για τα καλά. Δεν πτοούμαστε , το βουνό το ξέρουμε. Μαζεύουμε τον εξοπλισμό και  μέσα  στην ομίχλη αποχωρούμε από την κορφη της Οστρακίνας.

Άλλη μια πορεία έχει φτάσει στο τέλος της . Εμείς ευχαριστημένοι έχουμε αρχίσει να μελετάμε που θα πάμε την επομένη φορά.

ΧΕΛΜΟΣ ΝΕΡΑΪΔΟΡΑΧΗ 2341m. SV/PL - 025. ΚΥΡΙΑΚΗ  SUMMITS ON THE AIR - SOTA

Την Κυριακή κανονίσαμε να πάμε στον Χελμό. Την προηγούμενη μέρα έβρεχε και αυτό θα δυσκόλευε την ανάβαση. Είχαμε να επιλέξουμε ανάμεσα στην  Νεραϊδόραχη ,την Ψηλη Κορφη και το Αυγο. Τελικά επιλέξαμε την Νεραϊδόραχη.

Ευτυχώς στο Χελμό δεν είχε βρέξει πολύ , το έδαφος ήταν σταθερό και αυτό μας διευκόλυνε στην ανάβαση. Ανεβήκαμε σχετικά γρήγορα με καλό ρυθμό. ΟΉλιος έπαιζε με τα σύννεφα.  Από την Νεραϊδόραχη διαπιστώσαμε ότι δεν είχαν κατεβάσει τα πρόβατα στα πεδινά όπως άλλες φορές. Εγώ όμως είχα άλλα στο νου μου, να στήσω την κεραία και να αρχίσω τις συνομιλίες . Ο χρόνος παραμονής στις κορφες είναι πολύτιμος και δεν δικαιολογεί καθυστερήσεις.  Κλήση στην συχνότητα και οι επαφές έρχονται η μια πίσω από την άλλη. 6 επαφές μέσα σε ένα τέταρτο . πάρα πολύ καλά εάν σκεφτείς ότι είναι με διαμόρφωση fm στα VHF. Ο SV1MQZ από τον Πειραιά,SV1COA από το Αιγάλεω,SV1HKD,SV1HKH από Αγρίνιο, SV8KMM από την Σαλαμίνα και SV8EAY από την Ζάκυνθο.

Ο καιρός είχε αρχίσει να αγριεύει , χωρίς καθυστερήσεις αποχωρήσαμε από την κορυφή κάνοντας μια επίσκεψη στο τηλεσκόπιο Αρίσταρχος.

ΑΪΝΤΗΝΗΣ 1849 m.  SV/PL -126. ΚΥΡΙΑΚΗ  SUMMITS ON THE AIR - SOTA

Ένας φίλος ραδιοερασιτέχνης μου πρότεινε μιας και έχω πάντα τον ασύρματο  μαζί μου στα βουνά για λόγους ανάγκης να ασχοληθώ με το SOTA, δηλ. SUMMITS ON THE AIR.

Το  SOTA  -Summits On The Air- εμπνεύσθηκαν στα βήματα του γνωστού IOTA μια ομάδα Άγγλων ραδιοερασιτεχνών στις αρχές του 2002. Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που συμμετείχε στο πρόγραμμα με ημερομηνία ένταξης τον Αύγουστο του 2003. To Summits on The Air είναι ένα πρόγραμμα awards που ενθαρρύνει το portable operation από ορεινές και ημιορεινές περιοχές. Απευθύνεται στους αδειούχους ραδιοερασιτέχνες και στους ακροατές των βραχέων (SWLs).

Περισσότερες πληροφορίες για το SOTA θα βρείτε στο ανανεωμένο site. www.sota.gr

Στο site με καθοδήγησαν σωστά  για όλες τις λεπτομέρειες  που έπρεπε να προσέξω. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την ομάδα.

Ετοίμασα τον εξοπλισμό μου και τον τσεκάρισα για swr κτλ. Για αρχή θα μιλούσα με το YEASU VX-5R και κεραία V/U MOBILE την NR 770 H.

Για βουνό επέλεξα τον Αϊντηνη , ψηλό βουνό με ανοίγματα  προς όλες τις περιοχές. Δεν είχα το άγχος της επικοινωνίας λογω ότι σε πολλά βουνά έκανα επαφές χωρίς βέβαια να μετέχω στο sota. Απολάμβανα το περπάτημα προς την κορυφή. Όταν έφτασα έστησα την κεραία μου εύκολα πάνω στον πρόχειρο ιστό. Δηλ. στα Μπατόν.

Πρώτη επαφή έγινε με τον Πύργο και τον Δημήτρη SV3JZS αμέσως μετά η Νάξος και ο Βασίλης O SV8JVA , Ο Σταύρος SVOFM από την Κεφαλονιά και ο Χρήστος από το Κερατσίνι SW1JGP. Όλες οι επαφές έγιναν με διαμόρφωση  fm στα vhf.

Τους ευχαρίστησα όλους ,μάζεψα τα πράγματα μου και αποχωρίσαμε από την κορυφή.

ΜΕΛΙΝΤΑΟΥ 2133 m. ΠΕΜΠΤΗ 26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ. ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ  ΚΡΗΤΗ

Μια γρήγορη εξόρμηση στη Κορυφή Μελινταού.

Τον Αύγουστο βρεθήκαμε για δεύτερη φορά στην Κρήτη, συγκεκριμένα στα Χανιά. Είχαμε πολλά  να  δούμε  τα υπόλοιπα αξιοθέατα που δεν είχαμε επισκεφτεί πέρσι, βουνά, παράλιες κλπ. Φέτος λογω οικονομικής κρίσης  είχαμε μόνο 7 μέρες στην διάθεση μας να γυρίσουμε το μαγευτικό νησί.

Μείναμε στην περιοχή της Άγιας  Μαρίνας 17 χιλιόμετρα  από τα Χανιά με υπεροχές παράλιες και απίστευτη θεά προς τα Λευκά Όρη.Το να κολυμπάς στην παραλία της Άγιας Μαρίνας και να βλέπεις τα λευκά  Όρη είναι αυτό που σε καλεί  να πας κοντά τους.Μια γρήγορη εξόρμηση είναι στην κορυφή Μελινταού, γίνεται αυθημερόν με επιστροφή στα Χανιά.

Ξεκινάς από το οροπέδιο του ομαλού και ανηφορίζεις το χωματόδρομο προς το καταφύγιο Καλλέργη.  Μετά από 3 χιλιόμετρα περίπου ο δρόμος διασταυρώνεται με το μονοπάτι που έρχεται  από την πύλη για το φαράγγι της Σαμαριάς και φτάνει στο καταφύγιο. Εμείς ακολουθήσαμε  το μονοπάτι. (Εάν διαθέτεται αμάξι 4Χ4 μπορείτε να συνεχίσετε προς το καταφύγιο μιας και ο δρόμος είναι κακοτράχαλος και απλό ΙΧ  δεν ανεβαίνει). Το μονοπάτι εμφανές με πολλά σημάδια σε βγάζει στην περίφραξη του εθνικού δρυμού της Σαμαριάς  ακoλουθώντας την παράλληλα φτάνεις στο καταφύγιο Καλλέργη.Το καταφύγιο είναι ανοικτό από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο και το διαχειρίζεται ο ΕΟΣ  ΧΑΝΙΩΝ.

Αφού πήραμε κάποιες πληροφορίες  για την διαδρομή  συνεχίσαμε την πορεία μας κατηφορίζοντας πότε από τον δρόμο και πότε από το μονοπάτι ακολουθώντας το Ε4.

Ενώ βρισκόμασταν στο χωματόδρομο και ψάχναμε την είσοδο για το μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στην κορυφή  Μελινταού ,συναντάμε τον Μιχάλη . Ο Μιχάλης είναι ντόπιος κτηνοτρόφος που μαζί με τον γιο του πηγαίνει με το αυτοκίνητο του νερό για τα ζώα του. Μας οδηγεί στην είσοδο του μονοπατιού τον ευχαριστούμε και συνεχίζουμε προς την κορυφή.  Το μονοπάτι κακοτράχαλο και ο αέρας ισχυρός δυσκολεύουν την ανάβαση μας .  Φτάνουμε στην κορυφή Μελινταού  , από πάνω μας πετούν τα όρνια, και η θέα είναι καταπληκτική. Ένα είναι σίγουρο, χωρίς χάρτη και πυξίδα ή GPS,  εάν έχει ομίχλη το βουνό θα χεις πρόβλημα σοβαρό και αυτό λογω ότι το ανάγλυφο είναι τέτοιο που μπερδεύεσαι εύκολα. Παρά πολλές κορυφές πάνω από τα 2000 μέτρα. φαίνεται  και η ψηλότερη κορυφή στα Λεύκα Όρη, οι Πάχνες. Για να πας χρειάζεσαι τουλάχιστον μια διανυκτέρευση στο βουνό.

Επιστροφή από τα ίδια  κάτω από αφόρητη ζεστή. Αποζημιωθήκαμε  βλέποντας τα αγριογιδα της Κρήτης μπροστά μας . βέβαια δεν πρόλαβα να τα φωτογραφίσω αφού μπήκαν  πάλι στον εθνικό δρυμό της Σαμαριάς.

Συνολικά κάναμε 9 ώρες πορείας .

ΑΪΝΤΗΝΗΣ 1849 m. ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2010

Κυριακή 1 Αύγουστου , σήμερα έχουμε ρεπό, στο μυαλό μου παίζουν δυο πλάνα ,να πάμε θάλασσα αραχτοί στις ξαπλώστρες ή να κάνουμε βουνό για προπόνηση ;

Ο υδράργυρος το μεσημέρι θα χτυπήσει κόκκινο! Εμείς απολαμβάνουμε το καφέ μας και αποφασίζουμε να πάμε το απόγευμα στο Αϊντινη.

Ξεκινάμε στις 16:30 από την πλατεία του Ροεϊνού. Σύντομα καταλαβαίνουμε ότι όλοι έχουν εξαφανιστεί  λογω ζεστής. Αρχίζουμε αργά  – αργά το περπάτημα για να προσαρμοστούμε στην  ζέστη. Ευτυχώς που το μισό βουνό είναι δασωμένο και μας δροσίζει. Στα βουνά πάντα η θερμοκρασία είναι χαμηλότερη ,αυτή την φορά όμως καίνε μέχρι και οι πέτρες.

Κάναμε 2 ώρες μέχρι την κορυφή με αρκετές στάσεις για να ενυδατωθούμε σωστά. Η επιστροφή άνετη μέσα στην δροσιά.

ΤΑΫΓΕΤΟΣ  2405 m. ΣΑΒΒΑΤΟ - ΚΥΡΙΑΚΗ 10 - 11 / 07 /10 ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΦΗ ΤΟΥ ΤΑΫΓΕΤΟΥ

Ο Ταΰγετος είναι το αγαπημένο μου βουνό , έχω πάει αρκετές φορές και από πολλές διαδρομές ,  χειμώνα, καλοκαίρι , με βροχή με χιόνια με αφόρητη ζέστη. ο Ταΰγετος έχει άγρια ομορφιά Κάθε φορά και μοναδική εμπειρία . έχω κάνει διανυκτερεύσεις  στο καταφύγιο ,στην κορυφή  , έχω ανέβει με παρέα, μόνος ,στενοχωρημένος ,χαρούμενος . Αυτό το βουνό είναι πάντα με στην καρδιά μου.

Αυτή την φορά αποφασίσαμε να το πάμε από την βρύση του μαγγανίαρη  και να διανυκτερεύσουμε στην κορυφή . Ο καιρός, εάν και Ιούλιος δεν θα έλεγα ότι θυμίζει καλοκαίρι.Τα σακίδια μας περιέχουν τα πάντα αντίσκηνο ,καριματ , sleeping bag, και πολλά ακόμη συμπράγκαλα . Την λίστα με τα υλικά την ετοίμασε ο Γιάννης  όπως πάντα κουβαλήσαμε τα πάντα!

Τρεις το μεσημέρι και ξεκινάμε για την πεζοπορία μας. Η ζέστη και το πολύ φορτίο ανυπόφορα ,αλλά η διάθεση στο full. Στη μέση της διαδρομής συναντάμε τον φίλο μας τον Τάκη Π. να κατεβαίνει από το βουνό.Μαζί είχαμε πάει στο Elbrus 5642 m.Αράζουμε για λίγο λέμε τα δικά μας ορειβατικά νέα  και στόχους, χαιρετιόμαστε και αναχωρούμε ο καθένας για τον προορισμό του.

Φτάνουμε στο καταφύγιο ,είναι ανοιχτό με κάποια ορειβατική ομάδα να ξεκουράζετε στο μπαλκόνι του . ανταλλάσουμε χαιρετούρες και συνεχίζουμε για πάνω .

Δεν ξέρω τι γίνεται; τι φταίει; αλλά  λες και πάω για βόλτα δεν νιώθω κούραση θέλω να φτάσω γρήγορα στην κορυφή. Η θερμοκρασία πέφτει περίπου στους 7 βαθμούς κελσίου,  με το κοντομάνικο μπλουζάκι νιώθεις την δροσιά να σε αναζωογονεί.

Περνάμε κάποιους ορειβάτες σαν να ήταν σταματημένοι . πρώτη φορά ένιωθα  διαφορετικά  σε βουνό στην Ελλάδα . Κάτι παρόμοιο  έχω ζήσει σε βουνά του εξωτερικού.

Φτάνουμε στον Αϊ –Λία  μέσα σε απόλυτη ομίχλη. Κάναμε  4 ώρες και 20 λεπτά . Κρίμα δεν μπορώ να δω το ηλιοβασίλεμα , στήνουμε το αντίσκηνο και μπουκάρουμε μέσα , ελπίζω το πρωί να ανοίξει ο καιρός.  Έτσι και έγινε το πρωινό σηκωθήκαμε από τις 5 ,έτοιμοι  με την φωτογραφική μηχανή  να αποθανατίσουμε την ανατολή. Έξω από το αντίσκηνο έχει έρθει ένας  αδέσποτος σκύλος και 2  αδέλφια ορειβάτες.  Ο σκύλος ένα πόιντερ , τον ονομάζουμε επί τόπου ,φάτσα !

Η φάτσα πεινασμένη κατασπαράζει ότι δεν είχαμε φάει εμείς ,σάντουιτς ,μπισκότα, ψωμί, δεν ξακολάει με τίποτα. Πιάνουμε την συζήτηση  με τους ορειβάτες περιμένοντας την ανατολή, μοναδική εμπειρία . Ο Ήλιος εμφανίζεται και η σκιά του βουνού πέφτει στον μεσσηνιακό κόλπο, η τέλεια πυραμίδα εμφανίζεται στα μάτια μας. Το μυαλό μου ταξιδεύει από τον Χαρδαβελλα έως και τον Λιαντινη!

Στην επιστροφή κατηφορίζοντας μαζεύουμε τσάι και ρίγανη, ορειβάτες ανεβαίνουν βιαστικοί  να κατακτήσουν την κορυφή.

Τα βουνά δεν τα κατακτάμε, αλλά σαν ευσεβείς προσκυνητές, νιώθουμε τις εμπειρίες ,την ομορφιά της φύσης, την δημιουργία του Μεγαλοδύναμου  Θεού.

Αγνοείται ο Χάρης Κυριακάκης  στο Makalu 8.463 m.  στα Ιμαλάϊα. 30 / 5 / 2010

Αγνοείται ο χάρης Κυριακάκης  στο Makalu 8.443 M.  στα Ιμαλάϊα.

Με τον Χάρη Κυριακάκη ήμασταν στην ίδια αποστολή στην ανάβαση  ELBRUS 5.642 m.  το 2005.

Τα βαθιά  μας  συλλυπητήρια στην οικογένεια του.

Ας δούμε πως εξιστορεί το γεγονός  ο αρχηγός της αποστολής Arnold Coster

Το κείμενο  είναι σε ελεύθερη μετάφραση.

Πηγη : www.everestnews.com

Αγαπητοί αναγνώστες,
 Λυπούμαι να σας πληροφορήσω ότι αποφάσισα να εγκαταλείψω την περαιτέρω έρευνα για τον Ζαχαρία Κυριακάκη.  Οι Σερπα μας ανέβηκαν για μία τελευταία φορά για την αναζήτηση κοντά στον τόπο που έιχαμε την τελευταία επαφή μαζί του, αλλά οι συνθήκες καθιστούν αδύνατη την εξεύρεση και οποιαδήποτε σημάδια του. Το χιόνι είναι βαθυ και ο άνεμος σβηνει τυχόν ίχνη. Ο Χάρης είναι ήδη εκεί για περισσότερο από 5 μέρες, χωρίς τρόφιμα,  καύσιμα, οξυγόνο και καταφυγιο και πιστεύω ότι η ευκαιρία να τον βρουν  ζωντανό είναι μηδενική. Δεν μπορώ να εγγυηθώ για την ασφάλεια του προσωπικού μου σερπα  πια? Ολοι εχουν   εξαντληθεί και δείχνουν  σημάδια μεγάλου υψομέτρου και πνευμονικού  οίδηματος. Εάν τους κρατήσω στην αποστολή τους, επάνω, τα ατυχήματα θα συμβούν! Σήμερα θα ξεκινήσει διάσπαση των υψηλών κατασκηνωσεων και σε λίγες μέρες, εμείς, η τελευταία αποστολή, θα εγκαταλείψει το βουνό.

Είναι μια τραγωδία που έχει συμβεί για εμάς, ορειβάτες στο βουνό είναι το πιο όμορφο πράγμα, αλλά τώρα φαίνεται τόσο σκληρό! Χάσαμε ένα μέλος της  αποστολής και φίλος μας. Προσωπικά, αναρριχήθηκα σε πέντε αποστολές με την Χάρη, Cho Oyu, Lothse, Baruntse, Shishapangma και Khan Tengri. Ήταν ένα μοναδικό άτομο, πάντα έτοιμο να συζητήσουμε για ενδιαφέροντα θέματα. Προσωπικά, θα θυμάμαι όλες αυτές τις καλές στιγμές που είχαμε μαζί.

Τα βαθύτατα συλλυπητήριά μου στην οικογένεια, καταλαβαίνω πόσο δύσκολο είναι να χάσεις κάποιον χωρίς ένα ίχνος και πρέπει να είναι δύσκολο να καταλάβω τι συνέβη. Δυστυχώς, ο άνθρωπος δεν γίνεται  να ζήσει εδώ? Μπορούμε μόνο να είμαστε προσωρινοί προσκεκλημένοι.

Με εκτίμηση,

Arnold Coster, αρχηγός αποστολής

Θανατηφόρο Ατύχημα
στα Βαρδουσία 06 / 03 / 2010

Άλλο ένα  Θανατηφόρο ατύχημα προστέθηκε  στο βουνό των Βαρδουσίων. Στις  6 Μάρτιου το Σάββατο το απόγευμα  στα Βαρδούσια  στα Σκόρδα Πιτιμάλικου. Ο  ορειβάτης Alex Hagh Bandeh, μέλος σχοινοσυντροφιάς που ολοκλήρωσε τη διαδρομή ΕΤ, επιστρέφοντας για το καταφύγιο  είχε  μοιραία πτώση, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του.  Στο καταφύγιο ειδοποιηθήκαμε από έναν ορειβάτη για το ατύχημα. Δυστυχώς τα κινητά τηλεφωνά δεν πιάνουν σήμα σε όλες τις τοποθεσίες του βουνού. Ο υπεύθυνος του καταφυγίου ενημέρωσε άμεσα όλες τις κρατικές υπηρεσίες. Ταυτόχρονα έγινε μια ομάδα διάσωσης  από τους οδηγούς βουνού και από ορειβάτες να πάνε στο σημείο της πτώσης.  Επίσης καλύφθηκε η επικοινωνία με το τόπο του ατυχήματος και το καταφύγιο από ραδιοερασιτέχνες με ασύρματους. Δυστυχώς τα νέα που έφτασαν στο καταφύγιο ήταν άσχημα. Επιβεβαιώθηκε ο ακαριαίος θανατάς του.  Το άψυχο σώμα του ορειβάτη ασφαλίστηκε στην πλαγιά γιατί οι συνθήκες και το σημείο  ήταν τέτοιο που μπορούσε άνετα να προκληθεί και άλλο ατύχημα. Την άλλη μέρα το πρωί κατεβάσαμε από το βουνό  τον άτυχο ορειβάτη με την βοήθεια της ΕΜΑΚ μέχρι τον Προφήτη Ηλία. Εκεί τον παρέλαβε ασθενοφόρο για το νοσοκομείο

Με επιτυχία  τέλειωσε  η Σχολή Ορειβασίας Μέσου Επιπέδου που διοργάνωσε το BASE CAMP KOTRONAROS.

Κάθε σχολή και καλύτερη από την προηγούμενη. Μια ομάδα δυνατή, με ορειβάτες δεμένους μεταξύ τους ,χωρίς αντιδικίες και ίντριγκες. Σε δύσκολα  αναρριχητικά πεδία  με χειμερινές συνθήκες. Ο Παναγιώτης Κοτρωνάρος  έδωσε για μια ακόμη φορά ρεσιτάλ διδασκαλίας., τόσο στην θεωρία όσο και στην πρακτική. Οι βοηθοί εκπαιδευτές σοβαροί στην δουλειά τους  και πάντα δίπλα μας λύνοντας κάθε απορία που είχαμε.

Στη  Χειμερινή Σχολή Ορειβασίας Μέσου Επιπέδου δεν παίζεις… Κάθε κίνηση σου πρέπει να είναι μελετημένη και να είσαι σίγουρος για την επομένη που θα κάνεις.

Ξεκινήσαμε από την Βαρυμπόμπη μαθαίνοντας τεχνικές με διπλό σχοινί και κάνοντας dry tooling και ασκήσεις διάσωσης. Τελειώσαμε στα Βαρδουσία ανεβαίνοντας διαδρομές και βρεθήκαμε αντιμέτωποι με  πραγματικές συνθήκες διάσωσης .

Το ALPINE CLUB TRIPOLIS συμμετέχει στη Σχολή Ορειβασίας Μέσου Επιπέδου.

23 - 01 - 2010. Πέτρα Βαρυμπόμπης

Το ALPINE CLUB TRIPOLIS - ACT συμμετέχει στη σχολή ορειβασίας μέσου επιπέδου. Η Σχολή Ορειβασίας Μέσου Επιπέδου που διοργανώνει το BASE CAMP KOTRONAROS, απευθύνεται στους απόφοιτους των σχολών ορειβασίας  και αναρρίχησης  αρχαρίων που θέλουν να βελτιώσουν το γνωστικό και τεχνικό τους επίπεδο ώστε  να μπορούν να πραγματοποιούν χειμερινές αναρριχήσεις στα βουνά σε χιόνι, πάγο, βράχο ή μεικτό πεδίο σε κλίσεις άνω των 45 μοιρών...

Περισσότερα >>

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Copyright© 2006 - 2018 Alpine Club Tripolis.All rights reserved.