ALPINE CLUB TRIPOLIS

ΑΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΣΤΡΑΚΙΝΑ 1980 m. ΚΥΡΙΑΚΗ 29/11/2009

Οστρακίνα. Το αγαπημένο μας βουνό. Ότι πρέπει  για μια express προπόνηση. Ξεκινήσαμε από το parking μπαίνοντας στο οροπέδιο της Οστρακίνας. Το μονοπάτι  εύκολο και σε 45 min βρεθήκαμε στην κορυφή. Ο καιρός άστατος με χαμηλή θερμοκρασία. Συνολικά κάναμε               1: 38 min. Δείτε επίσης την σελίδα μας. ΟΣΤΡΑΚΙΝΑ.htm

ΛΥΡΚΕΙΟ 1755 m. ΣΑΒΒΑΤΟ 21/11/2009

Ένα βουνό για γερά πόδια, είτε είναι ορειβάτης, είτε είναι κυνηγός. Μετά από τα σαββατιάτικα ψώνια, αποφασίσαμε να πάμε σ ένα βουνό που είναι κοντά στην Τρίπολη. Η μέρα  χρονικά φθίνει και ο χρόνος πολύτιμος. Παίρνουμε τα απαραίτητα, χάρτη, gps, και φακό κεφαλής  και ότι άλλο προλαβαίνουμε το πετάμε στο σακίδιο μας και ντου για το Λυρκείο.

Ξεκινήσαμε στις 11:30 από την βάση του, 650 μέτρα υψόμετρο, από τον κάμπο στο Πικέρνη. Μονοπάτι δεν υπήρχε και έτσι αυτοσχεδιάσαμε, βρήκαμε έναν  παλιό  εγκαταλειμμένο οικισμό, παίρνοντας μέσα από πουρνάρια και ρέματα τελικά βγήκαμε στο πρώτο κορφοβούνι με υψόμετρο 1026 m. Εκεί γίνεται και η πρώτη στάση για λίγο νερό. Ο  καιρός υπέροχος, (θυμάμαι μια ανάβαση που είχαμε κάνει σε διπλανό βουνό, στο Αρτεμίσιο 1 Νοέμβριου 1992 και είχε  εξίσου τον ίδιο καιρό τότε). Συνεχίζουμε να ανεβαίνουμε στην ράχη του βουνού. Εκεί συναντάμε ένα κυνηγό τον Νίκο νεαρής ηλικίας . Ατέλειωτες συζητήσεις για δίκαννα και καραμπίνες, τσοκ, και θηράματα. Ο κυνηγός μας συνοδεύει μέχρι κάτω από την κορυφή  ανταλλάσουμε χαιρετισμούς και αποχωριζόμαστε για τον τελικό στόχο μας. Σε 3: 30 ώρες  βρισκόμαστε στο υψομετρικό κολωνάκι της κορυφής. Απολαμβάνουμε  το τοπίο και την απίστευτη ομορφιά της φύσης, κολατσίζουμε , βγάζουμε φωτογραφίες και φεύγουμε για κάτω. Στις 17:30 ο ήλιος  δύει και πρέπει να το τρέξουμε λίγο  και αυτό κάνουμε.

Η κούραση αρχίζει να επιδρά, αλλά νιώθουμε τόσο ωραία που συνεχίζουμε ακάθεκτοι. Φτάνουμε στο αμάξι στις 17:35  κάνοντας 6 ώρες  συνολικά.

ΤΑΥΓΕΤΟΣ 2407 m. ΚΥΡΙΑΚΗ 28/06/2009

Ξεκινήσαμε από την  Τρίπολη τα ξημερώματα. Φτάσαμε στην Σπάρτη την ώρα που ανέτελλε ο ήλιος. Προορισμός μας η βρύση του μαγγανιαρη στον Ταΰγετο. Εκεί αφήσαμε το αυτοκίνητο και αρχίσαμε την πεζοπορία. Σκοπός μας ήταν να ανέβουμε στον Πρ.Ηλια  2407 m. και να επιστρέψουμε. Στα  σακίδια μας είχαμε τα απαραίτητα .Η διαδρομή από την βρύση του μαγγανιάρη μέχρι το καταφύγιο γίνεται μέσα σε δάσος από πεύκα και έλατα. Το μονοπάτι  εύκολο και τα σημάδια ευδιάκριτα. Τόσες φορές που έχουμε πάει το μάθαμε απ έξω. Οι πήγες στην διαδρομή του , ο τρίποδας και η Βαρβάρα σε ξεδιψούν. Έτσι γλιτώνεις τα περιττά κιλά μέχρι το καταφύγιο. Στο καταφύγιο συναντήσαμε την ΕΟΔ Σπάρτης. Είχαν διανυκτερεύσει στο βουνό και επέστρεφαν. Εμείς συνεχίσαμε την πορεία μας  προς την κορφή.

Στις 11:30 ήμασταν στην κορφή. Ανάψαμε τα κεράκια και το καντηλάκι στην εκκλησία του Προφήτη Ηλία .  Η ορατότητα  ήταν πολύ καλή. Βγάλαμε φωτογραφίες. Κοιτάζοντας προς τις χαμηλές κορφές του Ταΰγετου παρατηρήσαμε την καμένη έκταση από τις περσινές φωτιές. Με μια πιο καλή παρατήρηση βλέπεις ότι υπάρχουν και έτοιμοι δρόμοι προς τις κορφές αυτές. Κι όμως κάτι λείπει ! Λες να ξεφυτρώσουν και εδώ ανεμογεννήτριες; Εμείς κρατήσαμε τις φωτογραφίες που θα μας  διαψεύσουν ή θα μας επαληθεύσουν. Ο χρόνος θα δείξει !!!

Η κατάβαση ήταν αρκετά εύκολη. Το μόνο πρόβλημα, η υπερβολική ζεστή .Επιστρέφοντας στην βρύση του μαγγανιάρη, βλέπουμε πλήθος επισκεπτών  να χαλαρώνει  και  να διασκεδάζει.   Συνολικά κάναμε 8 ώρες..

ΒΕΛΟΥΧΙ - ΤΥΜΦΡΗΣΤΟΣ  2315 m. 30/05/2009 - 31/05/2009

Η Καλύτερη εποχή να επισκεφτείς το Βελούχι εκτός από τον χειμώνα, είναι το τέλος της άνοιξης.  Αποφεύγεις τα κοπάδια από πρόβατα, τα τσοπανόσκυλα και απολαμβάνεις την ησυχία του βουνού. Αυτό κάναμε και εμείς.

Φτάσαμε στο χιονοδρομικό κέντρο βελουχιού το απόγευμα του Σαββάτου. Το βουνό έπαιζε με τα σύννεφα , Ανοιξιάτικο σκηνικό σε όλο του το μεγαλείο. Αργά με το νύχτωμα το βουνό φάνηκε, μας αποζημίωνε για το χειμώνα του 2008 που δεν το είδαμε καθόλου. Η βράδια κύλησε ομαλά με καλαμπούρι και κρασάκι. Η μόνη παραφωνία ήταν κάποιοι λαθροθήρες με τα αμάξια τους και τα σκυλιά τους.

Ξημερώματα Κυριακής σηκωθήκαμε και απολαύσαμε το υπέροχο τοπίο. Η διαδρομή λόγω των εγκαταστάσεων του χιονοδρομικού, πανεύκολη. Παντού δρόμοι και lift. Σε 1 ώρα  ήμασταν στην κορφή, ούτε στάση δεν κάναμε. Η θέα από την κορφή υπέροχη. Τα Άγραφα  με τις χιονούρες, δεν τα χορταίνεις να τα βλέπεις, από την άλλη, ο Όλυμπος ο μόνος που κράταγε χιόνι.

Επιστροφή και επόμενο σημείο συνάντησης στα λουτρά Υπάτης, όπου όλοι μαζί απολαμβάνουμε την εκλεκτή κουζίνα της περιοχής.

Σύντομα έρχεται η ώρα της επιστροφής, ραντεβού στο επόμενο!

ΒΟΡΑΣ - ΚΑΙΜΑΚΤΣΑΛΑΝ  2524 m. 28/02/2009 - 1/03/2009

Μέσα σε 42 ώρες πραγματοποιήθηκε η εξόρμηση του ACT στο όρος Βόρας - Καϊμακτσαλάν . Ξεκινήσαμε από την Τρίπολη κάνοντας 1519 km με επιστροφή . Ο καιρός απίθανος για υψηλό βουνό. Το χιονοδρομικό κέντρο του Καϊμακτσαλάν βούλιαζε από κόσμο. Η ανάβαση από τις ευκολότερες που έχουμε κάνει. Το Καϊμακτσαλάν είναι το τρίτο ψηλότερο βουνό της Ελλάδος με υψόμετρο 2524 μέτρα.

Τριήμερο Καθαράς Δευτέρας ευκαιρία για μια χειμερινή απόδραση. Στόχος μας  η κορφή του όρους Βόρας . Ο  καιρός  ευνοϊκός , τα δελτία  καιρού και η πετρούλα  αναγγέλλουν καλοκαιρία. Το ταξίδι μας προγραμματίστηκε την τελευταία στιγμή. Έτσι δεν υπήρχε η δυνατότητα παραμονής σε κάποιο ορεινό ξενώνα ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο στον παλιό Αγ. Αθανάσιο ή στην γύρω περιοχή. Όλα είχαν κατακλυστεί από χιλιάδες εκδρομείς και σκιέρ λόγω του  τριημέρου. Άλλωστε για αυτό υπάρχουν και τα αντίσκηνα. Ξεκινήσαμε από την Τρίπολη πρωινό του Σαββάτου . Η διαδρομή γνωστή μέχρι την Θεσσαλονίκη. Περνώντας τον ποταμό Αξιό στρίβουμε για τους Ευζωνους. Σε 14 km. Στρίβουμε προς Γιαννιτσά και Έδεσσα . Φτάνουμε στην Έδεσσα  την ώρα που γίνεται το καρναβάλι. Το καρναβάλι στην Έδεσσα γίνεται Σάββατο. Παρακολουθούμε για λίγο και ύστερα  αναχωρούμε για  τον παλιό Αγ. Αθανάσιο.

Ο παλιός Αγ. Αθανάσιος είναι η Αράχοβα του βορά. Όλα  τα  κτίρια   είναι ανακατασκευασμένα. Καφετέριες ,ταβέρνες, ξενώνες όλα γεμάτα. Το χωριό βουλιάζει στη κυριολεξία.. Είναι μεσημέρι πλέον και η κατάλληλη ώρα για φαγητό .Δοκιμάζουμε τις υπέροχες παραδοσιακές συνταγές τους.. Μετά από τόσες ώρες ταξίδι και ένα καλό γεύμα  είναι ότι πρέπει για δυο διπλούς εσπρέσο  στα όμορφα καφέ του χωριού. Στο δρόμο προς το χιονοδρομικό υπάρχουν όμορφες τοποθεσίες για διανυκτέρευση με αντίσκηνο. Επιλέγουμε την κατάλληλη τοποθεσία , στήνουμε το αντίσκηνο την ώρα που αρχίζει να σουρουπώνει. Απολαμβάνουμε έναν υπέροχο  έναστρο ουρανό μακριά από την φωτορύπανση.

Στις 5  το πρωί της Κυριακής ξυπνάμε να ακούσουμε την αγαπημένη μας εκπομπή  ( κυνηγητικές ιχνηλασίες  από την erasport.) στέλνουμε τα μηνύματα  και αμέσως  μετά αναχωρούμε για το χιονοδρομικό  κέντρο. Ο δρόμος πεντακάθαρος  χωρίς χιόνι και πάγο. Το βουνό ξεδιπλώνεται μπροστά μας .Ξεχωρίζουμε  από μακριά  τον στόχο μας  που είναι η κορφή του Προφήτη Ηλία. Επιλέγουμε την διαδρομή που θα ακολουθήσουμε  και ξεκινάμε με  μια πολύ καλή ποιότητα χιονιού. Περπατάμε 2 ώρες χωρίς στάση  από το χιονοδρομικό κέντρο μέχρι την κορφή. Η ορατότητα καλή . Βλέπουμε τα γύρω βουνά  και όχι μόνο. Όλυμπο, Βέρμιο ,Αθω , Περιστέρι αλλά και την λίμνη Βεγορίτιδα.. Ξεχωρίζουν οι ατμοηλεκτρικές μονάδες   που σχηματίζουν πάνω από τον κάμπο ένα τεράστιο πέπλο ρύπανσης Μετά από τις σχετικές  φωτογραφίες  και κάποιες γνωριμίες με άλλους ορειβάτες ,αλλά  και εκδρομείς αναχωρούμε από την κορφή. Στην κορφή αυτή λόγο της ήπιας κλίσης μπορεί να φτάσεις  με λιφτ ,ορειβατικά σκι., χιονοσκουτερ και  ρατρακ.

Στην επιστροφή συναντάμε χιλιάδες  σκιέρ  και εκδρομείς  να έχουν κατακλύσει το χιονοδρομικό κέντρο και το τεράστιο σαλέ, η εξυπηρέτηση άψογη . Πίνουμε το καφέ μας και αναχωρούμε. Τώρα όμως ξεκινάει ο πραγματικός  Γολγοθάς .Τα αυτοκίνητα έχουν φτάσει  μέχρι την διασταύρωση που έρχεται από Έδεσσα και έχουν μπλοκάρει τα πάντα. Ύστερα από μεγάλη αναμονή καταφέρνουμε να ξεκινήσουμε για Τρίπολη. Αργά το βράδυ είχαμε φτάσει . Τελικά μέσα σε 42 ώρες μπορείς να κάνεις μια κορφή στην βόρεια  Ελλάδα  και να  επιστρέψεις.

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Copyright© 2006 - 2018 Alpine Club Tripolis.All rights reserved.